MUKA SURAT SULIT NAZ

terbaik dari Mas Saari...

Monday, July 25, 2011

Dalam Kenangan...

Assalamualaikum WBT...

 
nama saya Boboy...kucing kesayangan keluarga arwah En Saari & Pn Faziah....
hujung minggu baru ni Cik Sue berkesempatan balik kampung...jadi dapatlah jenguk rumah pusaka tinggalan arwah abah & mak sambil2 tu dapat la merasa buah durian hasil dari dusun kecik kat kawasan rumah pusaka tu...tahun ni nampaknya hasil sangat memberangsangkan...memang puas lah kami adik beradik mengutip hasil dari dusun kecik milik keluarga kami tu...memang sangat seronok bila dapat kutip buah2 durian yang baru jatuh dari pokok, lepas tu terus kupas dan makan...emmm terasa nikmatnya berbeza bila mkan buah durian yang beli kat pasar dengan buah durian yang segar ni...

selalu Cik Sue adik beradik akan balik ke rumah pusaka ni dalam 2,3 bulan sekali...sambil jenguk2 keadaan rumah pusaka tu sambil jugalah jenguk kucing kesayangan keluarga kami ni...selalu bila Cik Sue dan adik beradik lain balik pasti Boboy akan sambut kepulangan kami tapi kali ni takde...Cik Sue pun hairan, dalam hati ada gak tertanya2 mana pergi si Boboy ni...selalu kalau ada sesiapa balik pasti dia yang sambut....sedang kami kemas2 rumah my sis terjumpa sesuatu kat bawah katil kat bilik atas rupanya si Boboy memilih utuk menghabiskan sisa akhir hidupnya kat rumah pusaka ni juga...sangat sedih dan tersayat hati melihatnya...kini Boboy dah menjadi tanah syurga....namun Boboy tetap mekar diingatan kami sekeluarga... ="((

11 comments:

mas saari said...

boboy dah mati? laaaa...sedihnya!
masa jumpa tu dah reput ke?

Cik Sue said...

yelah...dah tinggal rangka dan bulu nyer je..sedih giler...sob...sob... ="((

mas saari said...

adus...sangat menyayat hati! mesti dah lama dia mati kan?

ko kebumikan ke?

Cik Sue said...

aku rasa dlm 2 minggu ke 3 minggu la kot...kitaorg bakar sebab dah melekat kat tikar getah kat bilik aliff tu...huk3 sedey tau!! =((

cik pip said...

comey ye kucing tu lah..:P,jom join contest saya: Jom Join Segmen Sulung Aku

naz said...

ya ALLAH kematian yang tak dapat di terima kalau ia manusia inikan lagi binatang.

Cik Sue said...

naz: yup begitulah...kucing ni dah menjadi sebahagian dr keluarga cik sue jadi kehilangannya sgt dirasai... =((

Fyzal said...

sudah sampai ajalnya. tp tidak mengapa kerana kalian sekeluarga tahu Boboy kucing yg setia.

lia AKA milo said...

kesiannya..tapi tak apa boboy tu sangat setia.

Cik Sue said...

fyzal: yup, betul tu boboy sgt setia pada family cik sue hingga akhir hayat nya... =))

Cik Sue said...

lia: tulah...sgt setia pada tuannya..