MUKA SURAT SULIT NAZ

terbaik dari Mas Saari...

Tuesday, May 17, 2011

BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI

Santai Bersama BEN ASHAARI
Assalamualaikum WBT...mari kita berbicara soal cinta...

dunia percintaan ada manis dan pasti juga ada pahitnya...setiap insan kat dunia nih pasti pernah merasai dicintai dahn uga bercinta..begitu juga Cik Sue...ada yang memilih untuk bercinta atas pilihan keluarga dan ada juga yang memilih untuk mengecap bahagia atas pilihan sendiri..pada Cik Sue semua tu terpulang pada pilihan masing2..tak kisah lah siapa pilihan kita yang penting biarlah keluarga kita merestui perhubungan itu...

bila sebut tentang pengalaman cinta Cik Sue pun punya pengalaman cinta tersendiri...melalui kepahitan dalam bercinta itu lumrah dalam bercinta..tapi Cik Sue sentiasa ingat bahawa untuk mendapat yang terbaik dalam kehidupan kita kena melalui dan merasai kepahitan...namun walau pahit sekali kisah percintaan yang kita tempuhi harus kita ingat bahawa itu semua adalah dugaan untuk menilai sekuat mana cinta kita...

indah atau sebaliknya dunia percintaan yang kita lalui itu terpulang bagaimana cara kita mewarnainya..namun perlu diingatkan segala batas2 pergaulan dialam percintaan perlulah sentiasa kita kawal agar dapat mengelakkan dari berlakunya perkara2 yang melampaui batas...dan pada pendapat Cik Sue percintaan yang paling bahagia adalah percintaan selepas perkahwinan..kerana selepas berkahwin segalanya boleh dikongsi dan dilakukan bersama pasangan..jadi mana2 yang dah mempunyai pilihan hati tu rasanya baiklah cepat2 fikirkan untuk mendirikan rumahtangga..tak rugi rasanya kalau saat2 indah masa bercinta tu kita kecapi selepas berkahwin nanti...

jadi kalau nak diikutkan lain orang mungkin lain pendapat masing2 dalam menilai erti cinta..namun pada Cik Sue biarpun berbeza pendapat kita tapi kita masih haru berpegang pada batas2 pergaulan sewaktu bercinta.. cinta itu tidak buta tetapi yang buta tu adalah kita...kita buta dalam menilai erti sebuah cinta....




9 comments:

msredcheesecake said...

Cik sue,

Susah nak kekalkan hububgan cinta zaman skang ni kan.byk sangat cabaran nya....

Cik Sue said...

ms red: yup betul tu...tapi nak kena sabar menempuhinya juga kan??

faiz said...

no komen cikdue...xpernah bercinta-cintun ni..heheh

mykhalis said...

zamna sekarang cinta adalah dugaan paling besar,,kan?antara tanggungjawab,,maruah kena jaga semua tue

naz said...

bercinta senang. nak kekalkan nya itu yang susah :)

Cik Sue said...

faiz: hehehe skrg mmg tak pernah nnt2 pernah la tu... =D

Cik Sue said...

khalis: yup betul tu..macam2 dugaan bercinta zaman sekarang nih...sabar dan kena kuatkan iman... =D

Cik Sue said...

naz: betul tu naz..memang sulit nak kekalkan.. =D

Ann Ishak said...

cinta itu indah bila pasangan tu sentiasa hargai erti cintu tu sendiri...tahlah