MUKA SURAT SULIT NAZ

terbaik dari Mas Saari...

Saturday, May 14, 2011

APA MOTIFNYA???

** GAMBARAN WAJAH SUSPEK YANG TERLIBAT DLM KES SERANGAN SIMBAHAN ASID
kecoh betul sekarang nih dengan kisah simbah asid nih...aduhhh sungguh menakutkan..Cik Sue pun dah semacam fobia jer nak keluar jenjalan kat KL sekarang nih...terbaru Cik Sue dapat dari facebook adalah gambaran wajah suspek yg terlibat dalam kes serangan simbahan asid tu...bila terbaca kisah yang terjadi kat area KL baru2 nih suspek tidak hanya menyerang mangsa yang berjalan secara bersendirian..ada juga diantara mangsa yang diserang adalah yang berjalan secara berkumpulan..jadi apa sebenarnya motif suspek melakukan penganiayaan terhadap orang2 yang tak bersalah ni???untuk kepuasan diri kerana masalah mental yang suspek hidapi kah??atau dan sememangnya takde kerja sesangat dah nak buat??

dari sumber yang Cik Sue baca ada juga diantara mangsa yang terkena serangan ni adalah lelaki yang berjalan bersama teman wanitanya...jadi disini menunjukkan bukan hanya wanita jer yang perlu berhati2 sekarang nih..lelaki2 kat luar sana juga kena berhati2 jugak bila berjalan bersendirian...sehingga kini kita masih belum tau apakah punca dan sebab sebenarnya suspek melakukan aktiviti kurang sihat tu!!!apa yang Cik Sue harap pihak polis dapat memberkas suspek yang melakukan aktiviti tidak bermoral nih secepat mungkin..kita juga sebagai orang awam juga hendaklah sama2 memberi kerjasama dan bantuan yang termampu agar suspek yang bertindak tanpa akal nih dapat di berkas dengan kadar segera...

so nasihat Cik Sue untuk korang2 berhati2 lah ketika keluar walau kat mana pun lokasi korang...kalau boleh elakkan berjalan dikawasan yang mudah untuk suspek melakukan aktiviti tidak bermoral nih..contohnya kawasan yang menjadi laluan penunggang motorsikal kerana menurut sumber dari pihak polis suspek disyaki menunggang motorsikal...dan kalau boleh elakkan lah keluar besendirian..kalau boleh biarlah keluar berteman beramai2 sekuranngnya suspek tidak berani untuk mendekati bila tengok korang ramai2 kan...dan apa yang penting sama2lah kita berdoa agar kita akan sentiasa berada di bawah lindungan Allah SWT...dan harapan Cik Sue agar suspek cepat2 di berkas sebelum lebih ramai yang menjadi mangsa sikap tidak bertanggung jawab ni...

10 comments:

ayuhidayu said...

eee seram la..cepat la susupek tu kena tangkap kan...

FIRDAUS HUSAIN said...

apa motif dia nih?

faiz said...

tula psl..ape maotif die pon xtau..ade mslh mental kot..

chii said...

agaknya ada ar yg dia kenan kan tu..dulu kecik2 x dpt main simbah2 air..tp da besar.dok simbah2 asid lak..yg peliknya..mcm mana dia leh dpt sumber..n then..asid tu pun..bukan sebarang asid kan..grrrrrrrrrr

Cik Sue said...

ayu: yelah sangat2 menyeramkan...

Cik Sue said...

firdaus: ntahlah kita semua tak pasti apa motif dia yang sebenarnya...

Cik Sue said...

faiz: confirm memang dia ada masalah mental...

Cik Sue said...

chii: agak2 lah kannak simbah pun simbah lah air jer...ni tak simbah asid lak...grrrrrr

Sunah Mohammad said...

huhuhu...saya pun takut nak turun KL kalo camni...+_+

erk..ni adik kak mas pulak yeee...perghhhhhhhh! tiga beradik!!! hahahahhahhaa!

Cik Sue said...

sunah: turun pun biar berteman ramai2..

he3...nih baru tiga yg sunah jumpa... =D