MUKA SURAT SULIT NAZ

terbaik dari Mas Saari...

Saturday, April 23, 2011

weekend datang lagi..


weeee...weekend datang lagi...best...apa korang bosan???jomlah kita jalan2 mandi manda di air terjun Pertak..lokasi kat Kuala Kubu Baru...Cik Sue 1st time sampai kat sini...dulu pernah lalu jer masa nak ke Fraser Hill...so arini ada kesempatan boleh lah datang sini cuci2 mata dan segarkan minda...tempatnya cantik,segar jer mata memandang permandangan air terjun kat sini...cuma cam ada yang kurang lengkaplah bila di kawasan air terjun yang kebiasaannya menjadi tumpuan keluarga datang bercuti tidak disediakan tempat menyalin pakaian mahupun tandas...cam agak kejam jer kan???

Cik Sue memang tak berniat nak mandi pun, jadi takdelah mendatangkan masalah buat Cik Sue bila segala kemudahan tersebut tak disediakan namun Cik Sue tengok kebanyakkan pengujung yang datang terpaksa salin pakaian dalam kereta jer...ishhhh,kesian...udahlah dah basah2 lencun tu kena pulak salin baju dalam kereta...confirm tak selesa...sepatutnya majlis daerah Hulu Selangor beri perhatian tentang semua nih...lagipun tempat tu dikira sebagai daya tarikan untuk pelancong...lagipun Cik Sue tengok ramai pelancong luar singgah kat sini..yelah ada yang dalam perjalanan nak ke Fraser Hill jadi mereka singgah disini untuk berehat...jadi dengan lokasinya kat tepi jalan memudahkan mereka untuk singgah...tapi kalau takde semua kemudahan tu dah tentulah akan membantutkan niat pelancong2 dari luar untuk singgah betul tak???

tapi apapun Cik Sue tetap enjoy menikmati permandangan indah kat sini..jom2 tengok gambar sikit... =D

** posing dah tentu jadi acara wajib... =D



he3...tak mandi pun takpe janji dapat gak merasa kedinginan air kat situ..memang best...betapa indahnya ciptaan Ilahi...masa dalam perjalanan balik singgah lak bergambar kat tengah2 jalan nak ke sana...kat kawasan empangan air Hulu Selangor..perghhh memang luas empangan tu...tak tahu mana penghujungnya...dan ramai yang datang singgah memancing kat situ...jadi weekend Cik Sue kali nih sangat mendamaikan...weekend korang lak camner??mesti happening jugak kan....


jommm..kita ENJOY!!!!

9 comments:

faiz said...

cantik jeram ni...tenang mata memandang..

Cik Sue said...

faiz: memang sgt2 cantik... =D

Chegu Zubir said...

beshnyer..
jom join
60 blogger dicari....

im new folower of u

mykhalis said...

wahhh..spek mata tak tinggal..

Cik Sue said...

chegu zubir: thanks....insyaallah cik sue akan balas kunjungan.. =D

Cik Sue said...

khalis: trademark tu..mana leh tinggal..he3... =D

azim_3110 said...

emm..tp lagi sakit hati klu ade 'kemudahan' yg mnyusahkan..cthnya mcm kat Sg.Bil Slim River..dekat je da ngan KKB tu..tandas awam ade..tempat salin pakaian pun ade..kiosk pon ptotnya ada..dlu surau ada..tapi skang..surau ilang tah kmne..tandas terbiar kotor xda air xda paip, tmpat salin pakaian berkunci..kiosk roboh xdiperbaiki..haihh!!ape nak jadi tah..dlu best je..

Cik Sue said...

azim: sgt menyedihkan bila keadaan nya jd mcm tu kan?kita nk dtg pun rasa mcm terbantut jer hasrat hati bila semua kemudahan2 ni tak terjaga...sepatutnya pihak bertanggung jawab amik berat isu nih..

Ann Ishak said...

on d way nak ke freser hill ker jeram ni cik sue