MUKA SURAT SULIT NAZ

terbaik dari Mas Saari...

Tuesday, April 19, 2011

Bila Lelaki Membebel


lelaki membebel?jarang kan nak jumpa lelaki yang suka membebel...tapi kalau korang nak tau bila lelaki nih dah mula membebel aduhhhh kalah kaum wanita nih tau...dan paling tak boleh tahan bebelan nya tu sungguh terperinci...contohnya kalau kita lewat tiap saat dan minit tu dikiranya...tak percaya??betul...lagipun membebel,berleter nih dah sinonim dengan kau wanita..jadi bila lelaki membebel nih cam hairan bin ajaib lak rasanya...tapi kekadang ada gak terselit kebaikkan disebalik bebelan nih..

kalau perempuan membebel tu perkara biasa kan??yelah perempuan dan bebelan nih dah macam tak dapat dipisahkan...tapi bila lelaki membebel itu menunjukkan yang lelaki tu adalah dari golongan lelaki yang sangat teliti dan menitik beratkan apa saja perkara yang mungkin kita anggap remeh tapi peenting baginya dan mungkin juga dia adalah seorang lelaki yang sangat prihatin dan terlalu mengambil berat tentang pasangannya..sebab tu lah kalau pasangannya melakukan sedikit kesilapan pasti itu menjadi punca lelaki2 ini untuk mula membebel...

tapi pada Cik Sue biarlah Cik Sue dengar arwah mak berleter dari mendengar bakal ..... Cik Sue nih membebel...kenapa??aduhhh..bila si dia dah mula membebel otak Cik sue nih automatik jadi jem...lidah jadi kelu nak menjawab...errr...lagipun kang kalau menjawab kang dikatakan tak dengar cakap lak...lagipun nak kena belajar dengar cakap bakal .... he3...dan paling kureng syiokkk nya Cik Sue selalu menjadi mangsa bebelan si dia sebab selalu balik kerja lewat...adehhhh...apa nak buat tuntutan kerja Cik Sue nih makin hari makin bertimbun...nak tak nak terpaksa lah balik pukul 10pm atau 11pm..jadi boleh dikatakan hari2 ler kena dengar ceramah free sebab balik lewat...errr..terima je lah, mungkin ada sebab tertentu si dia membebel tu kot...namun kesimpulannya biarlah perempuan jer yang membebel, kerana bila lelaki membebel segala bebelannya tu tersangatlah detail dan panjang lebar...

so barulah Cik Sue faham perasaan mangsa2 bebelan nih..pedih wooo telinga mau dengar..he3 so jom kita sesama kurangkan membebel...kalau perlu pun membebel lah pada perkara2 yang penting dan berpatutan jer...membebel tu boleh cuma membebel lah pada kadar yang perlu sahaja...

permisi yer..sudah lewat,mau tidur sebelum kena bebel lagi... = D

18 comments:

Faziera said...

betul! memang lelaki ni kuat membebel..adeihh..
berdarah telinga mendengarnye..huhu

blog-tips-kurus said...

ada yang banyak cakap & ada yg pendiam. kalau jumpa yg byk ckp tu, pandai2 la bawa diri & kebalkan telinga. hihi! ;)

Ilhamny.com said...

adushhh, mmg nyampah tol kalau kena bebel..skrg terbalik, lnda jrg bebel, abis2 bebel kat anak2 jek.. tapi si dia yg slalu bebel...tensi tol..huhuhu

♥sophie♥ said...

salam singgah ~
balas kunjungan ~ heee

ehh,, mmg girl suke membebel,, kalo lelaki bebel lagi tak tahan,,wuwuwuw T_T

fawzeah zea said...

bila kna bebal dgn org llki scara automatiknya sya 0tak sya beku,,tp biar la kna bebel kna pda tempatnya..xmo kna bebel psl hal2 yg kcik je.

faiz said...

lelaki hanya bebel benda yg penting...mak saye suka bebel..

Cik Sue said...

faziera: huh betul tu..berdarah telinga nih nak mendengarnya... =D

Cik Sue said...

blogs tip kurus: masalah nak kebalkan telinga tu yg payahnya.. =D

Cik Sue said...

linda: susahkan bila lelaki suka membebel ni kan...pedih betul telinga nih nak dgr...sabar jer la kan... =D

Cik Sue said...

sophie: cik sue pun tak tahan woooooo.. =D

Cik Sue said...

fawzeah: betul tu, otak cik sue pun boleh jem klu kena bebel dgn lelaki nih..lagi2 kalau kena bebel sebab perkara remeh temeh.. =D

Cik Sue said...

faiz: ye ker?tapi kekadang tu ada gak lelaki membebel tentang perkara remeh temeh...he3 mak suka membebel tu perkara biasa.. =D

Ayuni said...

sye pun kurang ske kalau si dia membebel....smua diungkitnye....

mykhalis said...

kalau jumpa ngan laki emmbebel puas la pasangan nyya..sbb bukan senang nak lawan cakap orang laki nie..

Cik Sue said...

ayuni: betul tu..pedih telinga kan...

Mama Likha said...

ciksue.... dh tk ingt malikha lah tu..

jom ciksue vote malikha jom..http://mynameisztee.blogspot.com/2011/04/contest-baby-comel-by-kak-sheila.html.. muahhh utk ciksue from malikhaaaa... :)

Cik Sue said...

mamalikha: ingat mana boleh lupa malikha yg chumell tu...cik sue bz jer tak sempat nak jengok malikha..muah2...sweet kiss utk malikha yg chumell nih.. =D

msredcheesecake said...

cik sue,
msred tag cik sue...hehhee...cer tengok kat blog msred...