MUKA SURAT SULIT NAZ

terbaik dari Mas Saari...

Wednesday, April 13, 2011

BEN ASHAARI BICARA KASIH AYAH ..

Santai Bersama BEN ASHAARI

Assalamualaikum WBT...wahh dah lama rasanya Cik Sue tak berkesempatan nak join segmen En Ben...oklah malam ni nampaknya rezeki menyebelahi Cik Sue jadi confirmlah join..korang nak join klik jer banner kat atas tu...

1. Ceritakan segala segala kenangan pahit manis anda bersama ayah tersayang ... Tidak kurang dari 100 patah perkataan dalam 4 perenggan ..
kenangan Cik Sue bersama arwah abah terlalu banyak...kalau nak dikenangkan atau diceritakan kat sini rasanya 4 ari 4 malam pun belum tentu habis...kenangan yang paling tak dapat Cik Sue lupakan bersama arwah abah adalah semasa Cik Sue baru masuk tahun satu.masa tu arwah abah lah yang temankan Cik Sue masa hari pertama kat sekolah.selalunya kebanyakkan budak2 perempuan semuanya mak yang teman tapi Cik Sue pulak arwah abah yang temankan...dari mula seisi persekolahan sampailah habis seisi tu arwah abah setia menjadi peneman kat luar bilik darjah...sampai nak pergi tandas pun masa tu arwah abah yang temankan..
bila dah balik dari sekolah masa tu cikgu dah mula bagi kerja sekolah untuk disiapkan...balik dari sekolah lepas makan tengahari arwah abah lah yang ajar Cik Sue macam mana nak siapkan kerja sekolah tu... masa tu kan darjah satu jadi kerja sekolah yang cikgu bagi pun hanya suruh tulis ABC dan 123 kat buku latihan..
tapi dek kerana Cik Sue dah penat kat sekolah seharian jadi Cik Sue tertidur masa tengah buat kerja sekolah tu..sedar2 bangun dari tidur Cik Sue tengok kerja sekolah Cik Sue dah siap.terus lah cari abah dan tanya siapa yang tolong siapkan??arwah abah senyum jer...baiknya abah sanggup tolong siapkan kerja sekolah anak manjanya nih...semua tu jadi pendorong untuk Cik Sue tekun belajar...dan semua tu sudah pasti takkan pernah luput dalam ingatan Cik Sue...
teringat juga kenangan bila arwah abah sanggup bersusah payah mencari rezeki demi untuk menyekolahkan Cik Sue adik beradik..abah tak pernah mengeluh..waktu tu abah amik upah menoreh getah kat kebun getah milik orang..hasil jualan susu getah tu abah bahagi 2 dengan pemilik kebun..bayangkanlah masa tu harga getah sangat murah...tapi dengan hasil getah tu jugalah arwah abah berjaya memberi pendidikan pada kami adik beradik...
kalau nak di kenang memang terlalu banyak kenangan bersama arwah abah...walaupun arwah abah dah 7 tahun pergi meninggalkan kami adik beradik namun kenangan manis bersama arwah abah tak pernah Cik Sue lupakan...ABAH, sesungguhnya anakmu ini terlalu merindui belaian kasih sayangmu...Al Fatihah buat arwah abah, semoga roh nya di tempatkan bersama golongan yang beriman..amin..

2. Apakah cara terbaik mendidik anak kita di zaman yang penuh mencabar ini ?
cara nak mendidik anak dizaman yang serba mencabar nih ibu bapa perlu lebih tegas dan lebih kerap memantau pergaulan dan kebebasan anak2..ini adalah kerana anak2 sekarang lebih banyak terdedah kepada pengaruh yang kurang sihat..didikan agama juga perlulah diterapkan sejak awal kerana dengan didikan agama yang sempurna insyaAllah anak2 kita lebih bijak menilai dan memilih yang mana baik dan yang mana buruk..

11 comments:

Dekcik said...

singgah lah blog dekcik..
bce ngah penuh hayati..

http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

chii said...

bagusnya arwah abah cik sue tlg siapkan keje skolah..mcm chii sendir..mak yg anta..pastu dia blk..tinggal la chii sorang2..tp nasib baik chii x nangih..sebab pas je klas nak mula..kawan2 sumer dtg dekat dok kenal2 :)

al-fatihah buat arwh abah cik sue..

faiz said...

tegas mesti tegas...tapi jgn terlalu garang..

Cik Sue said...

chii: tulah bila teringat rasa sedih sgt... =((

Cik Sue said...

faiz: betul tu..tegas tu perlu tapi tak boleh terlalu tegas...

mykhalis said...

Al-fatihah.. smoga arwah tenang di sana

chii said...

hurm.jgn sedih2 k..chii was here..

owh ye..cik sue..meh join GA..mana tau ada rezeki cik sue ke kan..ehehe

fRaMe+LenSeS said...

tade yang lebih tacing dari kisah Ayah dan Mama.

Nadh sayang ayah nadh jugak.. ;)
Salam singgah salam ziarah dari nadh..
kita jadi anak soleh untuk Ayah ye. yang mendoakan kebahagiaan depa dunia dan akhirat..

Nadh datang melawat ni.. ;)
kisah anak Ayah Budak Nakal

Cik Cempaka said...

..^^..mudah2an dapat bertemu ayah kamu disana nanti ekk ..^^..

Lulu caldina said...

takziah...huhu

naz said...

hey cik sue siapa lah tak sayang ayah kan :) semoga kenangan yang ada jadi peneman setia :) AL fatihah