MUKA SURAT SULIT NAZ

terbaik dari Mas Saari...

Sunday, March 20, 2011

BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !


Assalamualaikum WBT...segmen kali nih agak menyentuh kalbu...kerana betapa kasih dan sayangnya Cik Sue pada kedua arwah ibu bapa maka segmen ini Cik Sue dedikasikan khas buat keduanya...

1. Ceritakan satu kenangan yang paling anda tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda .. Tak kira manis , sedih , pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan .. Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..
Kenangan yang tak dapat Cik Sue lupakan ketika bersama mak sangat banyak..segala kenangan bersama mak adalah kenangan yang tak dapat dilupakan sampai bila2.masih lagi Cik Sue teringat saat2 mak menyambut kepulangan Cik Sue dimuka pintu setiap kali pulang ke kampung..mintak lah apa saja semua mak akan buatkan..bahagianya saat tu...
antara kenangan yang paling Cik Sue kenang hingga kini adalah ketika pulang ke kampung pada suatu ketika itu.kami adik beradik berpakat untuk pulang kekampung beramai2..sesampai di kampung jelas terpancar kebahagiaan di wajah mak bila melihat anak2nya pulang..kami menghabiskan masa bersama2 mak..memang mak sangat gembira waktu tu...rupanya semua itu bagaikan petanda..seminggu selepas itu mak jatuh sakit..
tersentap diri ini seketika saat adik menelefon mengatakan yang mak tak sedar dan berada di wad kecemasan.
luluh rasanya hati menerima khabar sedih itu..secara tiba2 mak disahkan terkena serangan jantung..tanpa lengah pukul 11 malam Cik Sue bertolak dari Ipoh menuju ke kampung halaman untuk mengetahui keadaan mak..sepanjang perjalanan hanya Tuhan yang tahu betapa gundahnya hati ini...namun Cik Sue cekalkan hati dan alhamdulillah masih ada kesempatan buat Cik Sue untuk menatap wajah mak...
namun itu hanya seketika..belum pun sebulan keluar wad mak terkena serangan jantung semula dan kali ini lebih serius..mak koma selama 2 minggu dan akhirnya pergi meninggalkan kami adik beradik tanpa pesan..
pahitnya saat itu namun kami adik beradik bersama2 sepakat untuk terus tabah dan sentiasa mendoakan semoga roh arwah mak ditempatkan dikalangan para umat yang beriman..amin..

2. Antara ibu dan ayah , siapakah yang anda lebihkan ? hehehe...
pada Cik Sue antara arwah mak dan abah keduanya Cik Sue sayang..tiada yang lebih tiada yang kurang...

3. Apakah anda sanggup tinggalkan ibu atau ayah anda di rumah orang tua ?
TIDAK sama sekali...Cik Sue bersyukur kerana dapat menjaga kedua arwah mak dan abah sehingga akhir hayat mereka..alhamdulillah...

4. Pendapat anda mengenai anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka ..
pada2 anak2 yang sanggup bercakaran kerana harta pusaka sebaiknya berubah..apa nak di kira harta yang hanya nampak di dunia kerana harta yang tiada tolok bandingnya adalah kasih sayang dan keakraban sesama adik beradik itulah yang berkekalan buat selamanya...

huk3..sedihnya...mak, abah diri ini terlalu merindui belaian kasih dari kalian berdua...
Al Fatihah buat kedua arwah ibu dan abah ~ Saari Sinong & Faziah Abd Rahman ~
AMIN


18 comments:

Hazrina Erin said...

sedihnya baca kisah ciksue..T_T

http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/03/ben-ashaari-terima-kasih-ibu.html

faiz said...

mmg sedih bace kisah cik sue ni...semoga arwah makayah sue dicucuri rahmat..al-fatihah

BbSH~ said...

:'-(
:'-(
:'-(

mykhalis said...

masa khalis blaja dulu, mak sll sambut, layan..lepas 2 hari cam raja,, start kene bebel balik..huuu


latest entry di blog khalis : Khalis kena saman JPJ pagi ni

Cik Sue said...

hazrina: huk3,sob...sob... =(

Cik Sue said...

faiz: amin mudahan begitulah..terima kasih.. ="(

Cik Sue said...

bB: uwaaaaaaaaaaaaaa... =((

Cik Sue said...

khalis: pasti seronok hari2 dapat layanan dari mak kan?? =((

Fizalinolie said...

Ya Allah! rupanya ada lagi kisah yang menyedihkan... Semoga mereka ditempatkan di kalangan org beriman dan dicucuri rahmat... Amin :(

Cik Sue said...

fiza: amin..mudahan begitulah hendaknya... =(

shahjiehan said...

sj buat entri sal ibu, 2hari pastu, BA buat segmen pulak..huhuhuhu


jom baca dan komen 10 Camera DSLR Terbaik di dunia. Part 1

Kak Sam said...

Assalamualaikum..
Tq sudi singgah kat myhomework. Semoga ikatan ini akan berpanjangan.

manueng said...

sume yg hidup pasti akan mati... mak ayah sy pun akan sampai gak mase diorg nnt....sy xtau la cane nak hadapi sume tu nnt...mmm

Cik Sue said...

shahjiehan: thanks sudi singgah baca n3 cik sue ye.. =D

Cik Sue said...

kak sam: salam perkenalan moga ikatan ini beterusan hendaknya... =D

Cik Sue said...

manueng: yup betul tu setiap yg hidup pasti akan merasai mati..jadi bersamalah kita menghargai mereka selagi hayat mereka masih ada...tiada siapa yg dapat menerima hakikat kehilangan insan tersyg namun kita harus redha pada qada dan qadar dariNya... =D

Such a Mess said...

amin! alhamdulilah!

mamawana said...

Assalam,

Mamawana visit sini. sedih kan ...