MUKA SURAT SULIT NAZ

terbaik dari Mas Saari...

Friday, February 18, 2011

playboy kah???



raban sungguh tajuk n3 petang2 hari nih...seperti rabannyer aku mendengar ayat2 playboy tidak berkelayakkan tadi...bukan mau terpedaya tapi mau GELAK!!!kah..kah..kah...aduhai..guling2 aku gelak dengar ayat playboy tak jadi nih atau playboy yang belum boleh pegang title playboy a.k.a playboy takde sijil...muahahahaha....
(dah2 sudah2 la gelak tu kang mati jiwa pulak terlebih gelak....nauzubillah..)

back to the story,korang pernah ke dengar orang yang lupa letak phone dia kat mana & hilang sampai berminggu silap2 nak masuk bertahun tak jumpa??yang best talian phone itu masih aktif dari memula ia hilang hingga lah ke saat n3 ini ditulis...rasanya dekat nak sebulan dah kot??(ke lebih sebulan dah??) perghhh,hebat..mau tanya itu owner phone, sedara pakai bateri cap apa??energizer ke??tu pasai bateri dia tak abih2 walaupun dah berminggu tak di cas upsss!!pembetulan..pembetulan...berbulan ehh..bertahun tak di cas??
errr..lagi mau tanya sedara beli kat mana phone tu??teringin teman nak beli 1,maunya idok boleh jimat bil letrik kat rumah teman camgitu..pakai la lama mana bateri tak abih wooo...

isshhh..lazer benor yer mulut teman...takdelah kan kalau difikir dari segi akal fikiran yang waras lagi logik boleh ke korang ketegorikan situasi yang berlaku kat sedara tu sebagai kisah benar atau kisah dongeng semata2??
cuba korang fikir katakanlah phone tu hilang dicuri orang pasti si pencuri dah lama sah2 tukar nombor lain kan??dan dah sah2 nombor phone si pemilik tu dah tak aktif..kan??tu kalau ikut pemikiran orang yang waras la....
tapi.....
 ni pulak kalau ikut pemikiran orang yang tak waras dan hidup di alam fantasi..phone tu tersalah letak dan di kategorikan sebagai hilang yang saje2 di buat hilang...(korang faham tak ayat aku nih??alaa,kira tak hilang tapi saje kaborkan hilang..) lepas tu bila sang kekasihnya bertanya...jeng..jeng..jeng...

kekasih: nape saya call awak tak jawab??
 maka terkeluarlah ayat2 cinta yang kelakor nih...
playboy: phone saya tak tau lah mana saya letak....dah berBULAN saya cari nih..
haahh...rasa2 korang kekasih percaya tak??
kekasih: ye ker??patutlah saya call awak berRIBU-RIBAN kali takde orang jawab...
playboy: tulah saya dah puas fikir saya letak mana phone saya tu awak...
kekasih: ada orang curi ke awak??
playboy: taklah phone tu saya tak ingat saya letak kat mana kat RUMAH saya nih...
(nampak sangat bukan fakta tetapi hanyalah auta semata2 kan??)

demikianlah drama swasta yang di arahkan oleh si playboy tak bersijil tu..yang sang kekasih menjadi pelakon tambahan sebab si playboy dah jadi pelakon utama dalam drama nih..kira hero lah...hero drama korea!!!
herolah pada sang kekasih yang tak reti nak beza mana yang realiti mana yang fantasi...herolah pada sang kekasih yang aku rasa baru berumur 15 tahun walau pada hakikatnya dah nak masuk senja umurnya....
aduhai....sedarlah sang kekasih dah terang lagi nyata yang diri kau tu dah di gula2kan oleh si playboy dengan gula2 perisa peria katak!!!bukan gula2 perisa stoberi okey???camgitu punya pahit gula2 si playboy bagi pun kau boleh tersenyum lagi...telan jer dengan muka berseri2 tanpa berkerut di dahi??aku rasa kalau budak2 umur 3 tahun kena bagi gula2 sepahit ni pun mesti berkerut dahi nak makan..silap2 terus di buangnya ke tanah...

jadi, moral of the n3 sedarlah wahai sang kekasih...sudah2 lah bermimpi di senja hari nih...sebab aku nih dah kira ala loya2 dengar dan tonton drama korea playboy awak tu....bawak2 la sedar dari mimpi tu sang kekasih sebelum aku tolong sedarkan kau dengan kopi o hangat seteko...kopi cap kapal api tu..melayang kau kang sang kekasih...bangun yer bangun dah nak maghrib nih....dari kau terus bermimpi tu baik kita solat maghrib jemaah sesama yer..ada gak faedahnya....
errrrr...

permisi ya ibu.....


No comments: