MUKA SURAT SULIT NAZ

terbaik dari Mas Saari...

Wednesday, February 16, 2011

dilema...aku terima.....or...


ohhh..no!!!kuuu...di dalam...DILEMA..ohhh..ohhh.. (nyanyi ala2 lagu KRU )
wadushhh...rasanya ni lah yang di nanti2 selama nih..tapi kenapa bila dah betul2 terjadi ku terasa di dalam dilema mau terima atau tak....
ciri2 dah ada baik,caring,beriman,loving...haaa..complete set tu..apa lagi mau Cik Sue???
tapi nape dalam hati ni masih curiga,serba salah nak terima...uishhh..baru aku tau susah rupanya nak buat keputusan yang bakal merubah status yang aku pertahankan selama nih... (keh3...)
dah puas aku pahat dalam pale aku nih takdir dalam kehidupan kita nih tak semuanya sama...semua ini kerana ada sedikit kebimbangan bila melihat banyak perkahwinan yang berakhir dengan tragis...tapi kalau aku say no sekarang, akan datang ada lagikah yang sebegini???weihhh..bisa gugur rambutku memikirkannya..
apa aku mahu??aku sendiri pun tak pasti...adehhh..n3 semua yang bermasalah jer kuar..bila mau kuar n3 gumbira,suka-suki nih??kang muak lak korang baca n3 kat blog aku kan?? (huh,mesti lari tajuk..)

ok,back to the story...aku ada terbaca beberapa fakta ini...

~10 Kesilapan Berkahwin~
1. Berkahwin kerana harta
2. Berkahwin kerana paras rupa
3. Berkahwin kerana perasaan asmara
4. Berkahwin kerana desakan umur
5. Berkahwin kerana ingin membalas jasa
6. Berkahwin kerana kepuasan seks
7. Berkahwin kerana paksaan keluarga
8. Berkahwin kerana pangkat dan populariti
9. Berkahwin kerana perasaan kasihan
10. Berkahwin kerana sahut cabaran teman atau sesiapa sahaja

haa,amacam??korang ada tak dari salah satu fakta nih??aku??errr...kena cakap gak ke??
errr...adalah tapi bukan semua okey...tu pun bukan lah 100% cuma 25% jer kot disebabkan fakta no 4 tu..
wahhh..maluu cheq maluu..ehh,tapi aku belum la masuk lagi dalam golongan yang nak pegang title an****u tu lagi okeyyy... (uishhh..nauzubillah..mintak dijauhkan..)
tapi kalau difikirkan bukan juga kehendak sesiapa kalau dia terpaksa berada dalam kumpulan an****u nih kan..bukan diaorg mintak untuk berada dalam situasi ni...soal jodoh pertemuan nih semuanya di tangan Tuhan.
kita ni sebagai manusia hanya mampu merancang dan yang menentukanya bukanlah kita... 
(cehh..cam betul jer apa aku cakap nih...he3...sori yer kalau tetiba terbuka isu sensitif pulak...)

so aku nih cuma termasuk dalam golongan yang lambat menemui Mr Right...errr...itu tak bermakna aku cuma megimpikan yang perfect jer tapi siapa yang tak nak betul tak??pada aku cukuplah dia boleh aku harapkan untuk menjaga aku di masa aku sakit,menerima aku seadanya aku dan menyayangi aku sehingga akhir nyawa..
ehhh..chop2..dan yang paling penting kenalah ada kerjaya yang mampu menjamin masa depan betul tak?? (errr..korang rasa aku demand sangat ke??tak kan... ^-^)

for the time being,aku memang belum ada apa2 keputusan.. (kalau dah ada pun mana leh share dengan korang lagi...mau kasi suprise skit...he3..)
apapun aku hanya mampu berserah dan berdoa agar aku dipertemukan dengan jawapan untuk setiap persoalan yang bermain kat pale aku nih....uishhh,bukan mudah mau buat keputusan nak tukar status dari 'S' to 'M' tau...yelah dulu2 buat apa semua sorang tapi kalau dah tukar status semuanya kena kongsi berdua..
errr...basuh baju sendiri pun malas apa lagi mau basuh baju dot..dot..dot... (ha3..aku malas skit jer...)
bab masak tu okey la...boleh la dapat diploma... (wahhh...) bukan masuk bakul angkat sendiri tau tapi kalau takat nak kenyangkan perut sendiri dengan perut2 korang sekali pun boleh tau cuma jangan jer mintak aku masak asam pedas nanti jadi balik macam ini...hah..nanti malu cheq...

dan aku suka nak share apa yang aku baca nih dengan korang.....

" prinsip perkahwinan menentukan setiap individu sama ada suami atau isteri mempunyai peranan dan tanggungjawab tersendiri yang perlu dilaksanakann usai sahaja sesi akad nikah atau upacara perkahwinan.
Sama saja perkahwinan Muslim atau bukan Muslim, semua atas satu asas : amanah dan tanggungjawab.
Bila terlibat sebagai amanah dan tanggungjawab bererti perkahwinan bukan bahan mainan, bukan juga makmal kajian nak cuba2 sama ada boleh suka atau mampu rasa bahagia. Bila hubungan sebagai suami atau isteri telah sah atau dirasmikan maka menjadi tanggungjawab individu sama ada suami atau isteri untu berusaha menyayangi dan mencintai pasangannya. Perlu diusahakan sepenuh hati, bukan sekadar melepaskan batuk ditangga. Malah paling penting, niatkan untuk sayangi dan cintai pasangan. Kalau niat nak cuba, nak kaji dulu memang takkan wujud kasih sayang."

wahhh....gitu kan??tak mudah rupanya nak kahwin nih korang...bukan sekadar nak tunaikan tanggungjawab yang asas jer...ada tanggungjawab yang besar nak kena pikul lepas kahwin tau!!jadi tak salah la kalau aku perlu memikirkan soal ni semasak2 yang mungkin..or maybe sampai rentung kot!!
jadi tungguuuuuu apa keputusan aku yer..mau terima ini.....

*
*
*
*


or............

okeylah, permisi ya pak.........




6 comments:

Wafiy Suzly said...

er..nak pilh mane satu kesilapan ek?lalala

Cik Sue said...

huk3...inilah membayangkan betapa susahnyer mau buat pilihan en wafiy oiii... =D

faiz said...

memang susah fikir pasal kahwin..thanks to follow my blog..

Cik Sue said...

betul tu faiz..tapi susah pun kena fikir jugakkan...ur welcome... =D

BbSH~ said...

kak, tunjuk profil die kt saye dulu.. nnti sy tgok seswai idok..

Cik Sue said...

keh3...bb kena tgk kat fb ler...tapi tak leh sebut kat sini nnt akak inbox kat fb bb...tapi akak dah dapat 4 pendapat yg bernas suh terima...adushhh!! gimana nih??